مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

شیویاری گفت: پارسال سازمان بیمه سلامت برنامه‌های اولویت داری را مورد هدف قرار داده بود که یکی از آن ها اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بود.

او می گوید: هم‌اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت ۱۰۰ درصد در استان زنجان انجام می‌شود و در صورت ضرورت، نسخه‌های کاغذی مورد پذیرش سازمان قرار می‌گرفت و مقدمات طرح نسخه نویسی الکترونیکی سازمان نیرو‌های مسلح نیز شروع شده است، گفت: با شروع نسخه نویسی الکترونیکی در راستای هم افزایی سایر سازمان‌های بیمه گر جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان باشند.

شیویاری به بسته خدمتی درمان زوج‌های نابارور که در سال ۱۴۰۰ شروع شده بود اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۶ هزار نفر از زوج‌های نابارور که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند خدمات لازم ارائه می‌شود.

او می گوید: طبق قانون سازمان بیمه سلامت موظف است تمامی افرادی که نابارور تلقی می‌شوند می‌توانند از مزایای بیمه درمانی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، گفت: به طور میانگین در مراکز دولتی هر دوره درمان بین ۵۵۰ هزار تومان الی ۴ میلیون تومان و در مراکز خصوصی یک میلیون تا ۷ میلیون هزینه دارند که در سال ۱۴۰۱ با جزئیات بیشتر و تحت پوشش دادن برخی خدمات به سرانجام خواهد رسید.

شیویاری به تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ تعرفه‌ای برای سازمان ابلاغ نشده و شورای عالی بیمه در این خصوص نشستی نداشته که در صورت اعلام اطلاع رسانی می‌شود و در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارو مدنظر بود و بر اساس اعتبار برای ۴۶۰ قلم دارو تحت پوشش قرار بگیرد که در عمل این چنین نشد و سازمان موظف بود در صورت افزایش ۱۵ درصدی مورد تعهد قرار دهد که بین ۳۵ الی ۴۰ درصد قرار گرفت که مبلغ هنگفتی می‌شود که بار مالی این موضوع به عهده بیمه شدگان قرا ر گرفت.

او گفت: در ایام کرونا نزدیک به ۱۶ هزار و ۲۲۵ از نفر بیمه شدگان را که در مراکز درمانی استان زنجان بستری بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و میانگین هزینه در کشور ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که در میانگین هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در استان زنجان ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که بالا بودن هزینه استان زنجان از میانگین کشوری، بستگی به دلایل مختلف از جمله بستری در مراقبت‌های ویژه، تجویز دارو‌های مختلف دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بر اساس قانون بیمه همگانی سلامت تمامی افراد تحت پوشش همگانی باشند چراکه در صورت مراجعه به بیمارستان با مشکل مواجه نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ات
۰۹:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دفترچه های دکوری که هیچ جا نگاه نمی کنند الکی خوش مکنند